Vše o pasivním příjmu, affiliate marketingu a práci na volné noze.

10 možností jak získat pasivní příjem v roce 2022

Pasivní příjem může být skvělá cesta, jak si vytvořit dodatečné cash flow. Může se jednat jen o drobný přivýdělek, významný vedlejší zdroj příjmů…

Pasivní příjem může být skvělá cesta, jak si vytvořit dodatečné cash flow. Může se jednat jen o drobný přivýdělek, významný vedlejšák nebo se z něho může stát i váš hlavní zdroj příjmů. Ať už je váš cíl jakýkoliv, pasivní příjem vám pomůže i v těžkých dobách, kdy například přijdete o práci.

Pokud se vám podaří vybudovat si několik menších zdrojů pasivního příjmu, bude váš život výrazně klidnější. Rozložíte tak riziko, že byste náhodou skončili zcela bez prostředků. A pokud toto riziko nehrozí, tím lépe. Můžete si díky pasivnímu příjmu bez starostí vyrazit na dovolenou nebo spořit na stáří.

Pokud plánujete v roce 2022 začít s budováním vašeho pasivního příjmu nebo chcete své stávající aktivity rozšířit o další zdroj, podívejte se na našich 10 tipů, jakou cestou se v letošním roce vydat.

Vytvořte online kurz

Online kurzy jsou populárním zdrojem pasivních příjmů již několik let. Vytvořte audio či video kurz na téma, které vám je blízké a ve kterém se vyznáte. Následně tento kurz nabídněte zájemcům přes služby jako Udemy nebo SkillShare. A nenechte se odradit, pokud neumíte anglicky. Tyto platformy už nyní nabízí řadu kurzů v českém jazyce.

Výhody: Online kurzy vám mohou zajistit dlouhodobý přísun prostředků. Navíc jeden kurz můžete nahrát na více platforem.

Nevýhody: Vytvoření kvalitního kurzu není jen tak, počítejte s poměrně velkou náročností. Pokud ale budete tvořit kurz na vaše oblíbené téma, může to být i zábava.

Napište e-knihu

Psaní e-knihy má výhodu v minimálních nákladech na publikování takové knihy. K její distribuci navíc můžete využít např. Amazon, díky kterému pak knihu dostanete k potenciálním čtenářům. Délka knihy může být krátká, stačí i 40-50 stran. Její kvalita závisí především na vaší odbornosti v dané oblasti, o které budete psát. Ideální je najít si specifické téma, které vyžaduje specifické znalosti.

Výhody: E-kniha může sloužit nejen jako zdroj informací pro čtenáře, ale také jako způsob jak přivést návštěvnost k vašim ostatním aktivitám, například výše uvedeným video kurzům.

Nevýhody: Stejně jako u kurzů je potřeba do úvodního vytvoření e-knihy vložit dostatek úsilí a znalostí. Navíc musíte knihu podpořit propagací, jinak pravděpodobně nebude v prodejích příliš úspěšná.

Prodávejte své fotografie

Prodej fotografií se možná na první pohled nezdá jako ideální pasivní příjem, ale dobrý výběr fotobank ve kterých vaši tvorbu nabídnete vám může zajistit opakovaný prodej těch samých fotek po dlouhou dobu a tak vám zajistit finance. Abyste toho dosáhli, podívejte se co vám nabízí služby jako Getty Images, Shutterstock nebo Adobe Stock.

Pochopitelně nemůžete nahrávat jakékoliv fotky, opět je potřeba najít si vhodné téma, které osloví dostatečně velikou cílovou skupinu. Navíc by vám téma mělo být kreativně blízké, aby byly výsledné fotografie dostatečně atraktivní.

Výhody: Pokud se vám podaří s fotografiemi uspět, můžete jednu prodat i tisíckrát a více. Navíc se fotografie může prodávat po mnoho let a zajistit vám tak stálý příjem.

Nevýhody: Když netrefíte vhodnou cílovou skupinu, mohou vám i stovky fotografií generovat jen minimální prodeje.

Využívejte affiliate marketing

Pomocí affiliate marketingu můžete na svém webu, blogu nebo sociálních sítích propagovat produkty třetích stran. Za zákazníky, které touto propagací třetí straně přivedete, potom získáte odměnu. Opět se nejedná o bezpracný příjem, ale affiliate marketing se řadí do kategorie pasivního příjmu díky tomu, že jednou vytvořený obsah s “vaším” odkazem vám může přinášet prostředky mnoho dalších měsíců, možná i let.

Výhody: Když si vyberete lukrativní téma, mohou vaše provize z přivedeného zákazníka činit klidně i stovky korun. Pracovat na svém affiliate obsahu navíc můžete kdykoliv ve volném čase.

Nevýhody: Pokud teprve začínáte, musíte nejprve vytvořit obsah a vybudovat si návštěvnost. A to všechno chvíli trvá. Buďte proto trpěliví. Pokud vydržíte, odměna se vám vyplatí.

Začněte psát blog

Začít s blogováním může být trochu výzva, ale pokud zvolíte vhodné téma a budete trpěliví, může se z vašeho blogu stát skvělý a dlouhodobý zdroj pasivního příjmu díky affiliate marketingu, sponzorovaným příspěvkům nebo prodeji reklamy. Nemusíte být internetová celebrita, s dobrým obsahem a znalostmi SEO i vy dokážete vybudovat solidní návštěvnost vašeho blogu.

Další dobrou zprávou je, že pro založení blogu nemusíte umět programovat. Pokud využijete služby jako Webnode nebo Wix, celý blog si naklikáte během jednoho dne a můžete se soustředit jen na tvorbu obsahu.

Výhody: Pro založení blogu nepotřebujete téměř žádnou finanční investici. Stačí vložit vaše znalosti a na vše ostatní využít služby zdarma. Příjmy dobře fungujících blogů se pak mohou pohybovat v řádech statisíců měsíčně.

Nevýhody: Úvodní vytvoření blogu je časově náročné. Počítejte s mnoha hodinami tvorby obsahu. Také je potřeba rozumět principům optimalizace obsahu pro vyhledávače (SEO).

Založte Youtube kanál

Je vaší vášní cestování po světě? Jste vášniví lyžaři? Nebo je vaší specialitou vaření veganských jídel? Vyberte si vaše oblíbené téma a začněte o něm tvořit videoobsah na váš Youtube kanál. Reklamy a sponzoring se pak stanou vaším zdrojem příjmů. Na Youtube je důležité se něčím odlišit. Zkuste specifickou kreativní formu, vtipný komentář k videu atd.

Výhody: Začít publikovat na Youtube je velmi levné, můžete tak začít doslova ihned. Každé nahrané video se počítá a ta úspěšná vám mohou opět generovat shlédnutí a tím i peníze po mnoho let.

Nevýhody: Než si najdete ten svůj styl, chvíli to potrvá. Počítejte proto s tím, že na úvod pár videí zase z Youtube smažete. Ale nevzdávejte to!

Staňte se influencerem na TikToku

Jestli si myslíte, že TikTok je jen hračka pro děti, jste na velkém omylu. V současné době jde o nejrychleji rostoucí sociální síť, která přitahuje všechny cílové skupiny. A s tím i spoustu firem, které ale zatím příliš neví, co si s TikTokem počít. Navíc jde o platformu, která je velmi demokratická a tak pokud nabídnete zajímavý obsah, velmi snadno se stanete populární celebritou. Vyprofilujte svůj účet konkrétním směrem, který je vám blízký a kde je i obchodní potenciál a pak už vám nic nebrání nabídnout svá videa firmám k propagaci jejich produktů a služeb.

Výhody: Pokud vás baví tvorba krátkých videí, bude pro vás TikTok nejen zdrojem příjmů, ale také zábavou. Kromě sponzoringu pak můžete svůj profil doplnit o další zdroje příjmů, jako je prodej oblečení, školení nebo e-knihy.

Nevýhody: Pokud začínáte od nuly, pár měsíců vám budování dostatečně velkého počtu fanoušků zabere. Ale jak už jsme říkali, na TikToku to jde pořád rychleji než na ostatních platformách.

Prodávejte grafiku

Jestli máte grafické cítění a dovednosti, můžete je proměnit ve zdroj pasivního příjmu. Grafiku můžete prodávat v galeriích podobně jako fotografie. Za zmínku stojí především Graphicriver, Shutterstock nebo Adobe Stock. Jednotlivé designy můžete prodat vícekrát a tak znásobit svůj zisk.

Výhody: Můžete začít vašimi již hotovými designy, otestovat o co je na trhu zájem a novou tvorbu pak zamířit na tuto cílovou skupinu.

Nevýhody: Galerie jsou plné kvalitních a levných designů. Musíte být proto trpěliví, hledání vhodné cílové skupiny může chvíli trvat. Také počítejte s tím, že úspěšná bude jen menší část vaší nahrané tvorby.

Využijte print on demand

Láká vás založení vašeho vlastního módního brandu? Nebo máte nápad na supervtipná trička? Využití služeb print on demand vám dává úžasnou možnost začít prodávat produkty, aniž by bylo nutné investovat do jejich výroby, do skladových zásob a dalších logistických záležitostí. Stačí jen vaše kreativita a trocha obchodního ducha, o vše ostatní se postarají vaši obchodní partneři.

Výhody: Trh s print on demand službami v posledních letech neustále roste, nemusíte se tak obávat omezování služeb v této oblasti, spíš naopak. Portfolio nabízených produktů a služeb se bude stále rozšiřovat a vy tak získáte další možnosti pro růst vašeho podnikání.

Nevýhody: Vaši nabídku musíte velmi přesně zacílit, abyste se vyhnuli konkurenci, která je v případě print on demand dost veliká. Také počítejte s menším ziskem, print on demand služby jsou dražší.

Prodávejte přes dropshipping

Nemáte módní ambice, ale pořád chcete prodávat nějaké zboží? Využijte dropshipping, ideální cestu jak si založit e-shop bez velkých úvodních investic, ale přitom s potenciálními obrovskými zisky. Hlavní výhodou dropshippingu je, že se o výrobu zboží a veškerou logistiku postará váš partner. Na vás je “jen” vytvoření ecommerce platformy, což může být e-shop, ale také Facebooková stránka, Instagram atd.

Výhody: Nemusíte řešit nákup a skladování produktů ani jejich distribuci. Ušetříte tak mnoho peněz a svůj čas věnujete jen optimalizaci marketingu a prodeje zboží.

Nevýhody: O svou ziskovou marži se dělíte s dropshippingovým partnerem výměnou za vaše menší obchodní riziko. Také nabídku produktů musíte podřídit tomu, co nabízí dropshippingové firmy. Nicméně dobrou zprávou je, že nabídka zboží je opravdu široká.

Jdete do toho?

Vybrali jste si ten “váš” způsob, jak si vybudovat zdroj pasivního příjmu v roce 2022? Pokud ano, pamatujte si, že nejdůležitější je hlavně začít. Pravděpodobně neuspějete hned na první pokus, ale nevzdávejte to. Odměnou vám může být zdroj prostředků bez většího pracovního nasazení už na konci letošního roku. A to za trochu práce stojí 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.