Obsah článku
Pokud chcete postavit dropshippingový e-shop zacílený na český trh, musíte brát v potaz celou řadu specifik našeho trhu. Připravili jsme proto pro vás seznam služeb, které vám s vybudováním vašeho dropshippingového podnikání pomohou. Také se dozvíte, proč nevyužívat české služby, ač to na první pohled vypadá zvláštně…
E-shop
V ČR existuje celá řada e-commerce platforem, na kterých můžete postavit svůj obchod. A některé z nich, např. Shoptet, jsou docela dobré. Jejich obrovským problémem je ale absence jakékoliv integrace na velké zahraniční služby. V případě dropshippingu se nabízí jen služba BezSkladu, která je součástí Shoptetu a pomůže vám s vybudováním portfolia produktů.
Pokud byste ale chtěli zapojit do své produktové nabídky také zboží např. ze služby Spocket, máte smůlu. Nebo musíte hledat nějaký komplikovaný způsob, jak data do e-shopu dostat. Stejně tak nabídka rozšíření je omezená, integrace na účetní systémy a další služby také.
Pokud ale předem víte, že si s nabídkou dodavatelů v nabídce BezSkladu vystačíte, případně máte již domluveného dodavatele napřímo, může být Shoptet dobrou volbou. V opačném případě ale doporučujeme podívat se do zahraničí.
Shopify
Shopify je celosvětově nejpopulárnější platforma na založení e-shopu. A naprosto oprávněně, vše tu funguje rovnou ”out of the box”, zprovoznění obchodu tak zvládne i technologický laik během pár hodin. K dispozici máte navíc několik skvělých designů zdarma a další za poplatek, takže rozhodně je z čeho vybírat. A to nemluvíme o pluginech, těch jsou k dispozici tisíce.
Z pohledu ČR je Shopify také bez problémů, celá služba je plně lokalizovaná a to jak z pohledu textů, tak našich zákonů. Nemusíte proto řešit žádné zásadní komplikace, vše prostě funguje hned od první chvíle. A protože je Shopify největší, většina dropshippingových platforem se na něj umí napojit velmi jednoduše. Správa produktů ve vašem e-shopu tak bude otázkou pár kliknutí.
Pochopitelně to není zdarma, Shopify můžete vyzkoušet 14 dní a poté stojí od 29,- USD/měsíc výše. Ale jsou to peníze, které se vyplatí investovat. V ceně máte totiž nejen e-shop, ale také kompletní hosting, reporting a další služby.
Woocommerce
Pokud jste fanoušci WordPressu a máte rádi svoje weby pod 100% kontrolou, máte jasnou volbu. Woocommerce je nejrozšířenější open source e-commerce řešení, díky kterému si můžete postavit e-shop v podstatě libovolné velikosti a všemožných funkcí.
Z pohledu dropshippingu je skvělé, že většina platforem Woocommerce podporuje a mají pro něj vyvinuté přímé napojení. Integrace produktů je tedy velmi jednoduchá. Lákavá je také cena, která je z logiky open source zdarma. Stejně tak je zdarma WordPress, jehož instalace je pro běh Woocommerce nutná.
Ale pozor, ono zdarma v případě Woocomerce platí jen v minimu případů. Pokud totiž nejste developer, budete si muset sehnat nějakou vhodnou šablonu, aby váš e-shop dobře vypadal. Některé jsou zdarma, většinou ale musíte zaplatit. Stejně tak musíte vybrat vhodný hosting, kde váš web poběží. A v neposlední řadě to bude celá řada pluginů, díky kterým dodáte vašemu obchodu požadované funkce.
Dropshippingová platforma
Když pomineme výše uvedenou službu BezSkladu, která připadá v úvahu jen pro Shoptet, máte na výběr z několika dropshippingových platforem, jejichž použití je v ČR víceméně bez problému. Kompletní přehled najdete v našem samostatném článku na toto téma.
Spocket
Pokud bychom ale měli vybrat jednu top platformu, bude to Spocket. Je to nejlepší dropshippingová platforma pro využití v Evropě. Má tisíce partnerů, kteří dodávají zboží všeho druhu, takže váš e-shop se může věnovat jakémukoliv typu zboží, včetně speciálních segmentů trhu (tržních nik).
Chcete prodávat hračky? Nebo raději dámské sportovní oblečení? Není problém, Spocket má v katalogu dostatečný výběr pro každou oblast.
Pro rozhlédnutí se a seznámení se službou navíc nic neplatíte, až když začnete budovat obchod, připravte si minimálně 24,- USD/měsíc. Máte k dispozici dobře fungující plugin jak pro Shopify, tak pro Woocommerce, takže budování obchodu vám už nic nebrání.
Marketing
Produkty máte, e-shop běží, je na čase ho dobře propagovat. Pro tento účel tu máme 3 oblasti, kterým se pravděpodobně budete věnovat – komunikace na sociálních sítích, e-mailová komunikace a obecně příprava vhodných grafických vizuálů pro váš e-shop.
SocialBee
Komunikace na sociálních sítích vyžaduje hodně péče a zabere docela dost času. Je proto vhodné své příspěvky plánovat. K tomuto účelu slouží speciální nástroje, které vám s přípravou a publikováním obsahu pomohou. Existují jich desítky a ceny většinou nejsou moc příznivé.
My jsme si oblíbili službu SocialBee a jednoznačně ji doporučujeme i vám. Jde o velmi mocný nástroj, díky kterému můžete publikovat příspěvky na všech platformách včetně TikToku. Vaše příspěvky můžete plánovat jednotlivě nebo hromadně do všech vámi zvolených sociálních sítí. Co se nám ale líbí nejvíc je možnost velmi snadno přepoužít minulé příspěvky, které se vám ukládají do knihovny. Když vám tak dojde inspirace, máte se kam obrátit pro pomoc.
Cena SocialBee ja také velmi příznivá, začíná na 19,- USD/měsíc. Za tyto peníze dostanete možnost spravovat až 5 různých sociálních sítí současně, což je pro váš dropshippingový e-shop určitě dostatečné. Ocenili bychom snad jen trochu modernější prostředí pro práci, ale na tom se prý pracuje.
Sendinblue
E-mailová komunikace na vaše zákazníky by měla být důležitým prvkem vašeho marketingu. Je důležité se věnovat dlouhodobému budování vaší e-mailové databáze. A ještě důležitější je ji poté efektivně využívat. A na to je skvělá služba Sendinblue.
Sendinblue vám umožňuje budovat si databázi kontaktů, efektivně s ní pracovat a rozesílat na vybrané kontakty různé e-maily dle vašeho přání. K dispozici máte mnoho připravených šablon, různou míru automatizace a personalizace, takže výsledky budou se Sendinblue opravdu profesionální.
Základní varianta s neomezeně velikou databází kontaktů a až 300 e-maily poslanými denně je zdarma. Sendinblue navíc můžete napojit přímo na Shopify nebo Woocommerce, takže celý proces sbírání a využívání e-mailových kontaktů je tak jednoduchý, jak jen může být.
Canva
Ať už připravujete komunikaci na sociálních sítích nebo e-mailovou kampaň, kvalitní grafika je základ úspěchu. Pokud máte grafické ambice, možná máte doma Protoshop nebo jiný profesionální (a drahý) grafický editor. Velmi dobrou službu v této oblasti vám ale udělá také grafický on-line nástroj Canva.
Canva je kombinací grafického editoru, fotobanky a katalogu předpřipravených šablon. Je tedy jen na vás, jakou funkci využijete, Canva vám dodá vše potřebné pro to, aby byl výsledek co nejlepší. Při vytváření obsahu můžete např. využít připravené formáty přesně pro komunikaci na konkrétní sociální síti, což vám usnadní spoustu hledání správných rozměrů.
A aby toho nebylo málo, také Canva je v základní verzi zdarma. Nemáte však k dispozici některé funkce, které ale nejsou zcela nezbytné. V placené verzi pak dostanete za necelých 10,- USD měsíčně tolik grafických šablon, vektorů, fotografií atd., že už nebudete potřebovat žádný jiný zdroj grafického obsahu.
Tak tohle je několik programů, které pomáhají nám a našim přátelům při budování droppshipingových e-shopů (a nejen těch). Máte to stejně? Nebo nám doporučíte nějaké jiné nástroje pro efektivní práci?