Vše o pasivním příjmu, affiliate marketingu a práci na volné noze.

Jak přesně funguje print on demand?

Jedna z možností, jak si vybudovat zdroj pasivního příjmu, je print on demand – tisk na vyžádání. Možná už jste o tomto pojmu slyšeli…

Jedna z možností, jak si vybudovat zdroj pasivního příjmu, je print on demand – tisk na vyžádání. Možná už jste o tomto pojmu slyšeli a chcete vědět víc. Pojďme se teď podívat na to, jak s prodejem vašeho vlastního textilu a dalšího zboží začít.

Využití služeb print on demand (POD) vám dává úžasnou možnost začít prodávat produkty, aniž by bylo nutné investovat do jejich výroby, do skladových zásob a dalších logistických záležitostí. Můžete tak začít např. svůj vlastní brand oblečení s minimálními investicemi a tím i s minimálním rizikem.

V případě print on demand vám pro zahájení prodejů stačí jen vaše kreativita a trocha obchodního ducha, o vše ostatní se postarají vaši obchodní partneři. A nemusíte se soustředit jen na oblečení. V rámci print on demand služeb je možné tímto způsobem prodávat i plakáty, obaly na telefon, čepice, šperky, vybavení domácnosti a mnoho dalšího.

Trh s print on demand službami navíc v posledních letech neustále roste, nemusíte se tak obávat omezování služeb v této oblasti, spíš naopak. Portfolio nabízených produktů a služeb se bude stále rozšiřovat a vy tak získáte další možnosti pro růst vašeho podnikání

Základní principy print on demand

Print on demand je založený na vaší spolupráci s dodavatelem nebrandovaných (white-label) produktů, které na základě vašich návrhů potiskne či jinak upraví vždy podle konkrétní objednávky vašich zákazníků.

Neplatíte tak náklady za výrobu produktu, dokud si ho opravdu někdo nekoupí. Díky tomu nemusíte kupovat zboží předem ve velkých objemech, skladovat ho a čekat, než si ho někdo koupí.

Další výhodou print on demand je pak to, že váš dodavatel kromě výroby zařídí i vše ostatní. Produkt zabalí (někdy dokonce do obalů podle vašeho přání), předá dopravci a odešle přímo vašemu zákazníkovi. Jakmile tak jednou vše dobře nastavíte, nemáte s prodejem zboží již žádné starosti.

POD tak můžete skvěle využít pro:

  • Otestování vašeho business nápadu nebo nového produktu bez rizika nákupu vybavení a zásob
  • Monetizaci vámi vybudované fanouškovské základny (ideální pro Youtoubery a další influencery)
  • Vytvoření originálních produktů pro specifickou cílovou skupinu (niche market)
  • Jednorázovou maloobjemovou produkci triček, hrníčků, knížek a dalšího merche

Výhody print on demand

  • Rychlá tvorba produktů – jakmile máte hotový design, je zalistování produktů do e-shopu otázkou pár minut
  • Jednoduchý provoz – díky tomu, že se o vše postará partner, jde o ideální zdroj pasivního příjmu
  • Nízká úvodní investice, nízké riziko – protože nemusíte nakupovat žádné zásoby, je snadné přidávat a odebírat produkty z nabídky a testovat jejich úspěšnost

Nevýhody print on demand

  • Nižší zisk – logicky, cena za jednorázovou výrobu je vyšší než při výrobě ve velkých objemech
  • Méně kontroly nad balením a dopravou – nemůžete si vybírat dopravce, je nutné využít toho, kterého vybral váš výrobní partner. Stejně tak balení produktů nemůže být tak kreativní, jak byste si možná představovali
  • Omezená nabídka produktů – portfolio produktů a možnosti jejich personalizace závisí opět na vašem partnerovi. Vaši nabídku tak musíte upravit podle jeho možností

Nejlepší poskytovatelé print on demand služeb

Co je POD už víme, pojďme se teď podívat na nejvýznamnější poskytovatele POD služeb. Seznam jsme tvořili s důrazem na využitelnost v našem regionu, proto je bohužel poměrně krátký. Velká část POD společností se totiž zaměřuje především na trh v USA a Kanadě, my v Evropě si musíme vystačit jen s pár firmami. Dobrou zprávou ale je, že jde o ty nejlepší firmy v oboru.

Printful

Největší poskytovatel print on demand služeb je společnost Printful. Nabídka produktů je opravdu široká a kvalita tisku špičková. Najdete tu dokonce šperky, na které můžete nechat cokoliv vygravírovat. Printful má svoje haly na řadě míst po celém světě, takže jde o opravdu globálního hráče.

Printful je v základní verzi zdarma, můžete si ale pochopitelně připlatit za rozšíření služeb. Bohužel v těchto příplatcích je také volba lepšího dopravce. Pro doručení do ČR se tak musíte spolehnout na Českou poštu. A všichni víme, že to není ideální.

  • vynikající kvalita tisku
  • veliký výběr produktů
  • skvělá integrace do e-shopů
  • slevy při větších objemech
  • nejdražší POD poskytovatel
  • nedostatečný výběr dopravců
  • velmi pomalá doprava do ČR (cca 14 dní)

Printify

Printify narozdíl od většiny ostatních nemá své vlastní tiskárny. Slouží jako platforma, která spojuje firmy zabývající se textilem po celém světě. Z toho plyne menší a ne tak konzistentní nabídka produktů a ne vždy stejná kvalita tisku. Pro nás v ČR je skvělé, že jeden z dodavatelů Printify sídlí přímo v České republice. Dodací lhůty jsou proto velmi krátké.

I Printify nabízí placený tarif. Ten je levnější než u Printful a navíc s ním získáte slevu až 20% na všechny produkty. A to je nabídka, která může být při velkých objemech neodolatelná. Pritify obecně patří k nejlevnějším POD službám, takže pokud vás zajímá především nízká cena, je tohle ta pravá volba pro vás.

  • nejnižší cena z evropské konkurence
  • tiskárna přímo v ČR
  • rychlá doprava prostřednictvím společnosti DPD
  • možnost 20% slevy na vše
  • omezená nabídka produktů
  • chybí vysoce kvalitní produkty
  • kolísavá kvalita tisku
  • bez možnosti kvalitnějšího balení a dalších služeb

T-Pop

Francouzská služba T-Pop má oproti ostatním velmi zajímavý přístup. Zaměřuje se jen na organické a ekologicky udržitelné produkty (trička, plakáty, hrnky atd.). Nabídka je pochopitelně kvůli tomu výrazně menší, na druhou stranu jde o koncept, který je v současné době velmi populární.

T-Pop navíc dokázal dotáhnout myšlenku do konce, takže ani při balení se nepoužívají žádné plasty. V ceně, která je sice vyšší než u Printify a dalších, tak dostanete i elegantní papírovou obálku s vaším brandingem.

  • zaměření na ekologické produkty
  • kvalitní balení v papírových obálkách a krabicích v ceně
  • kvalitní produkty na výběr
  • spojování produktů do jedné zásilky
  • menší nabídka produktů
  • v nabídce chybí levné produkty
  • delší doba dopravy do ČR

SPOD

SPOD je poměrně nová print on demand služba od německé společnosti Spreadshirt. Stojí někde uprostřed mezi Printful a Printify a to jak cenou, tak kvalitou a nabídkou služeb. Z našeho pohledu je skvělé, že SPOD má své továrny v ČR, Polsku a Německu, takže jsou u nás dostupné všechny jejich produkty, navíc ve velmi rychlém čase.

Produktová nabídka je dostatečná, obsahuje i sportovní oblečení a organické produkty, ale jen v omezené míře. Cenově jde také o střed, výhodou jsou poměrně nízké ceny za dopravu. Dobře zpracovaná je integrace do ecommerce platforem, především Shopify modul je téměř dokonalý.

  • v nabídce také vlastní produkty s dobrou kvalitou a cenou
  • skvělá integrace do Shopify
  • tisk přímo v ČR
  • chybí branding balení zásilek
  • trochu vyšší ceny některých produktů
  • integrace na jiné platformy než Spotify je třeba doladit

Gelato

Gelato je také nový hráč na POD trhu. Nabízí velmi rozsáhlou síť skladů po celém světě a celou z řadu z nich má v Evropě, doručovací lhůty jsou proto velmi krátké. V produktové nabídce navíc najdeme zajímavé položky, např. fotoknihy, kalendáře atd., které jiné POD služby nenabízejí.

  • zajímavé produkty v nabídce
  • dostatečná nabídka oblečení a dalšího zboží
  • rychlé dodací lhůty
  • spíše pro zkušenější uživatele POD služeb
  • některé produkty mají kolísavou kvalitu
  • aplikace není příliš uživatelsky přívětivá

Tak teď už víte, co je to print on demand a jací jsou jeho největší poskytovatelé v Evropě. Jaký je váš favorit print on demand služeb?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Podobné články