Vše o pasivním příjmu, affiliate marketingu a práci na volné noze.

Maximalizujte váš příjem z affiliate programů

Pracujte na budování pasivního příjmu pomocí affiliate marketingu a rádi byste zvýšili vaše příjmy? Existuje několik základních pravidel…

Pracujte na budování pasivního příjmu pomocí affiliate marketingu a rádi byste zvýšili vaše příjmy? Existuje několik základních pravidel, která je dobré dodržovat a díky kterým zvětšíte svou šanci na růst příjmů z affiliate webů, které provozujete.

Námi připravený seznam neberte jako konečný, určitě najdete i jiné postupy jak docílit vyšších příjmů. My jsme pro vás ale připravili sadu takových doporučení, která budou fungovat v podstatě bez ohledu na vámi zvolený segment trhu a styl, kterým affiliate programy využíváte.

Propagujte jen to, co byste si sami koupili

Zásadní pravidlo, které dodržujte za každou cenu. Propagujte jen takové affiliate partnery, kterým věříte a od kterých byste si bez zaváhání sami nějaký produkt nebo službu koupili. V ideálním případě jste to už udělali a vaše články se tak opírají o osobní zkušenost.

Jen díky tomuto přístupu bude váš obsah korespondovat s cílovou stránkou, na kterou potenciálního zákazníka přivedete. Představte si situaci, kdy na vašem webu vychvalujete nějaký produkt a po příchodu na stránku e-shopu uvidí zákazník samá negativní hodnocení daného zboží od předchozích nakupujících. Myslíte že z toho bude konverze a odměna pro vás? Ne, nebude…

Využívejte call-to action tlačítka

První důležitou podmínkou k odměně z affiliate programu je proklik z vašeho webu na požadovanou stránku u vašeho affiliate partnera. Proto je důležité, aby vaši návštěvníci dokázali ten správný odkaz najít. A protože většina lidí na internetu nečte, jen rychle scanuje obsah, odkazy skryté v textu mohou snadno přehlédnout.

Využívejte proto call-to-action tlačítka v rámci svého obsahu a pečlivě vybírejte jejich umístění. Máte jedno tlačítko jen na konci článku? Tam se velká část vašich návštěvníků ani nedostane. Je váš web naopak plný tlačítek odshora dolů? Taky špatně, všeho moc škodí.

Používejte srovnávací tabulky

Srovnávací tabulka je další skvělý způsob, jak zvýšit míru prokliku ve vašem obsahu. Především pokud se věnujete produktovým recenzím, srovnání více produktů či služeb najednou atd. Tabulkové zobrazení zaujme návštěvníka a dá mu na jednom místě všechny potřebné informace o produktu, včetně vašeho affiliate odkazu.

Občas může být náročnější tabulku dobře naformátovat, aby byla funkční i v mobilním zobrazení. Pokud ale využíváte např. WordPress, existuje celá řada pluginů které vám s tvorbou tabulky pomohou.

Nebojte se pop-up oken

Pop-up okna si za svůj život prošla celou řadou odlišných fází. Od prvotního nadšení (konec 90. let), přes zatracení (cca v roce 2010) až po současnou renesanci. Vy můžete pop-up okna velmi dobře využít k propagaci vašich affiliate odkazů nebo pro budování mailing listu.

Bavíme se o pop-up oknech zobrazených v okamžiku, kdy se uživatel chystá odejít z vašeho webu a klikne na zavírací tlačítko okna. Pro efektivní využití této situace potřebujete buď dobrého javascriptového programátora nebo opět WordPress a vhodný plugin. Jakmile zjistíte, že uživatel odchází, nabídnete mu v pop-up okně slevu související s článkem, stažení e-knihy či kurzu nebo možnost přihlásit se k odběru novinek z vašeho webu.

Sledujte nové affiliate programy

Už roky využíváte několik affiliate programů, jste na ně zvyklí a máte pocit, že generují maximum možných příjmů? Pozor, konkurence nikdy nespí a možná je v nabídce mnoho nových affiliate programů na stejné téma, ale s lepší provizí nebo od důvěryhodnějších partnerů.

Sledujte proto průběžně nabídku affiliate programů na trhu, pokud budete mezi prvními kdo o novém produktu či službě začne psát, máte navíc velkou šanci na lepší zisk. Stejně tak sledujte novinky v affiliate programech, které již využíváte – nové kreativní prvky, slevy pro vaše návštěvníky atd. mohou také vylepšit vaše provize.

Budujte svou důvěryhodnost

Důvěryhodnost vašeho webu, blogu či přímo vaší osoby je klíčová pro opakované návštěvy na vašich stránkách. Pokud vašim návštěvníkům doporučujete nekvalitní produkty a služby jen proto, že je na nich nejvyšší provize pro vás, při opakované návštěvě vašeho webu už si dají pozor a pravděpodobně hned odejdou.

Velmi to souvisí s prvním pravidlem – nabízejte jen to, co byste si sami koupili a používali. A pamatujte na to, že důvěryhodnost se velmi rychle ztrácí, ale hodně obtížně získává zpět. Je proto zbytečné ji riskovat a ohrozit tak své příjmy na mnoho měsíců či let.

Rozhodujte se podle konverzí

Budování pasivního příjmu z affiliate marketingu vyžaduje neustálou optimalizaci vašeho webu a sledování výkonu již existujícího obsahu. Je důležité nedat na své pocity ale opírat se o reálná čísla založená na chování vašich návštěvníků.

A jediné číslo, které je opravdu důležité, je míra prokliku. Máte tisíce návštěv denně ale jen jeden proklik na web partnera? Pak musíte zjistit, co vaše návštěvníky odrazuje od klikání na odkazy. Jeden váš článek má výrazně větší míru prokliku než ostatní? Zjistěte důvod a pokuste se tento přístup opakovat i v jiných částech webu.

Jaké jsou vaše osvědčené strategie pro růst vašich affiliate příjmů? Podělte se o ně s námi v komentářích…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.